søndag 7. juli 2013

jeg har laget converse sko og her er bilder og mal ;O)


Dette var jeg skikkelig fornøyd med !
Så kult å lage;)
Sikkert gøy å gi bort og gøy å få ;) 
 legg gjerne igjen en kommentar , da blir jeg glad ;)Bruk gjerne malen selv men jeg ser helst at du linker til min side om du skal dele;)










 

Så er det malen;

De første bildene er her er sålene til Converse skoene

















Disse to malene skal skrives ut på A4 ark.
Så klipper du de ut slik som vist på bildet av de hele strekene

Tegn over på ønsket mønsterark/kartong/bazzil og kos deg med å klippe og lime ;O)
Kanskje du finner din egen vri på det også.
Jeg valgte å ta dobbel såle så blir skoen litt mer stabil ;O)

CONVERSE SKO ;
nr. 1 Klipp ut, tegn på sting eller sy om du vil ,lag hull og sett i evnt. eyelets

nr. 2 klipp ut fliken/såla som skal være under nr.4 på bildet.

nr. 3 klipp ut sålene ,to av hver så det blir like fint under og inni ;O)

nr. 4 Klipp ut 2 stk  og lag en tynn pregekant langs halvsirkelen og klipp strimler så du kan brette og lime inn i fronten på sålen. (flere bilder legges inn etter hvert her)

nr. 5 klipp ut 2 stk  , tegn på sting eller sy selv om du vil (dette er fliken bak på skoen som du holder i da du trer foten nedi )

nr.6 klipp ut 2 stk. strimler.
Lag en tynn pregekant langs langsiden
og klipp i strimler og brett og ta på lim slik som vist på bildene over.











 DE VINRØDE SKO ER FRA DENNE MALEN ;

Skriv ut på A4
1. klipp ut og legg de over på ønsket ark /mønsterark/kartong/bazzil

2. klipp ut , merk hvor du evnt. vil ha hull til lisser/sløyfer.og sett i eyelets om du har ;O)

3. lag pregekanter på flikene som skal brettes (de stripete linjene)

4. brett og lim sammen ;O)





DEL GJERNE MEN JEG SER HELST TIL AT DU LINKER TIL MIN SIDE ;o)
LEGG GJERNE IGJEN EN KOMMENTAR OM DU LIKER DET DU SER ;o)  

2 kommentarer:

  1. Takk vennen ;)
    Jeg er skikkelig fornøyd;)
    Jeg var i siget men nå blir det bare et par grønne tenker jeg så er jeg ferdig ;O)

    SvarSlett