torsdag 24. januar 2013

Stjernebok

MIN FØRSTE STJERNEBOK
Jeg har brukt vanlig bazzil ,
Tenkte jeg måtte prøve meg på utfordringen til http://dtnorthstarstamps.blogspot.no/ de har denne mnd. STJERNE som tema ;)

Forsiden av boken

Baksiden

når jeg åpner boken så setter jeg endene sammen og lager en stjerne.

den ble fin sant?
Jeg ble veldig fornøyd i allefall ;)
 
Malen for denne kommer 1. Februar 2013 under dette bildet ;)

Kutt opp
1.5stk bazzil/mønsterark i str.6x6inch
2.Og 2stk i str.3x3inch.
3.Preg de store på midten begge på 3inch. Og en vei på skrå slik som vist på bildet.
Stemple og svert kanter om du vil ha på det.
4.Brett sammen som vist på bildet for alle de 5 store.
5.pass på at alle ligger lik vei når du limer sammen.
6.Lim på bånd på skrå opp mot høyre hjørnet på fronten og opp mot venstre på andre siden.
7.lim på de små brikkene som er 3x3 over forsiden og på baksiden.
Vips så har du laget stjernebok ;)















10 kommentarer:

  1. Den ble kjempe fin Rita :-)
    Du er rå!!
    Klem fra 1. Etg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære deg ;)
      Jeg syns det var gøy å lage noe nytt ;)
      Artig at det er noe ikke alle andre har laget før meg;)

      Slett
  2. Å herlighet Rita, du har så mye kreative ideer. Har aldri sett et slikt stjernekort noen gang jeg. Tusen takk for at du deltar på utfordringen hos North Star stamps.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linda ;)
      Tusen takk for gode ord <3
      Utrolig kult at du likte bidraget mitt ;)
      Jeg liker å prøve meg på noe nytt vet du;) Det er mye en lærer under første montering.Hahahaha.Men da ble det kraftige permer i boka;)
      Ha en fin helg ;)
      Klem

      Slett
  3. Så mye flott!!
    Dette var skikkelig flott bidrag!!
    Takk takk

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Torill ;)
      Nå ble jeg glad.
      Utrolig gøy å prøve nye ting men nå har jeg funnet en lettere måte å lage de på så det blir bedre ;)

      Slett
  4. Hei hei! Det ble super fint!!
    Jeg ville prøve å lage en selv, men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle lime den i sammen. :s
    Jeg får det ikke til å bli som de bildene der du skrev ''når jeg åpner boken så setter jeg endene sammen og lager en stjerne.''
    Kunne du vært så snill å forklare meg? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida ;)

      Så koselig at du vil prøve deg på denne ;) Jeg skal forsøke.
      Se på bilde nr tre av forklaringen.Der ligger det to ferdig brettet.De to firkantet sidene som er opp skal legges mot hverandre ;) som de ligger på bildet.Spiss mot spiss ;)
      Jeg har vært i Egypt så jeg har ikke hatt nett før nå. Håper det går bra ;)
      Klem

      Slett
    2. Hei igjen! Tusen takk, skjønte det nå! Har det litt tungt for meg noen ganger! :)
      Går helt fint, håper du har kost deg på tur! :)

      Slett
    3. Hei Ida

      Åh,Så bra ;)
      Jeg hadde i såfall ikke gitt meg før du fikk den i boks ;)
      Veldig glad jeg kunne hjelpe ;)
      Turen var perfekt ;)
      Klem ;)

      Slett